Μήνυση κατά ειδικού συνεργάτη για υπεξαίρεση
– Τι απαντάει ο πρώην πρόεδρος Κ. Τζελέπης
Για πλήρη και ανεξέλεγκτη «εξουσία» και για έλλειμμα χιλιάδων ευρώ στα οικονομικά του Χιονοδρομικού Κέντρου Σελίου (ΧΚΣ), κατήγγειλαν τον ειδικό σύμβουλο του Χ.Κ., Ζαχαρία Βουλουτάκη, ο πρόεδρος και τα μέλη της νέας Διοικούσας Επιτροπής, οι οποίοι θα καταθέσουν μήνυση εναντίον του, για υπεξαίρεση χρημάτων.
Για τις οικονομικές ατασθαλίες και την κατάσταση του Χιονοδρομικού Κέντρου έδωσαν χθες το μεσημέρι συνέντευξη Τύπου οι κ.κ. Μιχαλιάς (νέος πρόεδρος), Φ. Κόβας (νομικός σύμβουλος), Τσίρης, Μπούρας και Κακούρης παρουσία και του Π. Πιτούλια που βρισκόταν στην αίθουσα της Εληάς, στην οποία εκλήθησαν τα τοπικά ΜΜΕ να ενημερωθούν για τις παραπάνω εξελίξεις. Παρών ήταν και ο πρώην πρόεδρος του ΧΚΣ κ. Κώστας Τζελέπης.
Ο κ. Γιώργος Μιχαλιάς αναφέρθηκε στο πρόσφατο ιστορικό από την αλλαγή της Δ.Ε. μέχρι σήμερα και στις κινήσεις που έγιναν στην προσπάθεια να βάλουν μία τάξη και να ελέγξουν την οικονομική και λειτουργική κατάσταση που παρέλαβαν επίσημα στις 8 Νοεμβρίου 2019. Όπως είπε, χρειάστηκε η συνδρομή ειδικών για να ξεκαθαρίσει η εικόνα, να διαπιστωθεί το έλλειμμα πολλών χιλιάδων ευρώ που αφορούσε στα έτη 2016, 2017 και 2018 και να οδηγηθούν μέσα από τις κινήσεις τους χρήματος και των λογαριασμών του ΧΚΣ στην ALPHA BANK, στον ειδικό σύμβουλο κ. Βουλουτάκη ο οποίος είχε ανοίξει παράλληλα και τρίτο λογαριασμό στο όνομά του, ενώ ήταν ο μόνος που διαχειριζόταν τις επιχορηγήσεις και τα έσοδα του Χ.Κ.Σ.
«Κάλεσα τον απερχόμενο πρόεδρο (Τζελέπη), τον ενημέρωσα για το έλλειμμα και έμεινε άφωνος, λέγοντας ότι τόσα χρόνια είχαν ένα φίδι κολοβό και επικίνδυνο στο ΧΚ. Τα ευρήματα, τα παραδώσαμε και στην Αθήνα, στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και όλοι απόρησαν πώς δεν πήρε κανείς είδηση για όσα γινόταν», τόνισε ο κ. Μιχαλιάς, επισημαίνοντας πως όταν η νέα Δ.Ε. (Διοικούσα Επιτροπή) άρχισε να ζητάει εξηγήσεις από την απελθούσα διοίκηση, ο ειδικός σύμβουλος επέστρεψε χρήματα στο λογαριασμό, τα οποία όμως ήταν πολύ λιγότερα από αυτά που έλειπαν.
Ο κ. Μιχαλιάς απαρίθμησε στη συνέχεια, τα λάθη τα οποία καταλογίζει η νέα διοίκηση στην προηγούμενη, λέγοντας τα εξής:
-Απαγορεύεται να δοθούν κωδικοί τράπεζας σε εξωτερικούς συνεργάτες (διότι αυτοί θεωρούνται επικουρικοί) ως προς το έργο του φορέα. Οι κωδικοί παραχωρούνται στους τακτικούς υπαλλήλους, όπως έπραξε η νέα Δ.Ε, ο Πρόεδρος και ο Ταμίας και αναφέρεται στον Οργανισμό λειτουργίας.
-Απαγορεύεται να υπάρχει τηλέφωνο του ειδικού συμβούλου στην ενημέρωση της Τράπεζας, αλλά τα τηλέφωνα του Προέδρου και του Ταμία.
-Η απερχόμενη Δ.Ε κατήργησε τον Ταμία. Ωστόσο, δεν δύναται, αποφάσεις της Δ.Ε να καταργήσουν αξίωμα που προέρχεται από Κ.Υ.Α. και έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ (φύλλο Εφημερίδας Κυβέρνησης).
-Κωδικούς παίρνει ο Πρόεδρος και ο Ταμίας της εκάστοτε Δ.Ε, όμως ο πρώην Ταμίας δεν παρέλαβε κωδικούς, συνεπώς δεν παρέδωσε κωδικούς.
-Δόθηκε πλήρης εξουσία στον ειδικό σύμβουλο από την Δ.Ε., κάτι που απαγορεύεται.
-Δεν επιτρέπεται φορέας της Γενικής Κυβέρνησης να έχει στο εξοπλισμό ηλεκτρονικά (server), ιδιοκτησίας του Ειδικού Συμβούλου ο οποίος είναι ανοιχτός 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο για το αρχείο και το site του φορέα και για το λογιστικό πρόγραμμα που υπάρχει.
-Δεν επιτρέπεται στο Ταμείο του ΕΧΚΣ να κόβει εισιτήρια ο ειδικός σύμβουλος, παρά μόνο τακτικός υπάλληλος του φορέα.
-Οι ισολογισμοί και οι απολογισμοί του φορέα ήταν όλοι «μαγειρεμένοι» και όχι πραγματικοί.
-Ο ειδικός σύμβουλος άφησε τον φορέα εκτεθειμένο, διότι δεν είχε στείλει στη Γ. Γραμματεία Αθλητισμού τις μηνιαίες ενημερώσεις (portal) ως όφειλε ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019 και όπως ενημερωθήκαμε από την Γ.Γ. Αθλητισμού θα χάναμε την β΄ δόση της τακτικής χορήγησης διότι έκλεινε η φόρμα του Γεν. Λογιστηρίου του Κράτους.
Ενημερώθηκαν για να βοηθήσουν, οι λογιστές κ. Στογιάνος και ο συνεργάτης του, καθώς και ο πρώην Ταμίας της ΕΔ. Όμως στάθηκε αδύνατο να βοηθήσουν αφού τα στοιχεία και τα δεδομένα δεν είχαν λογική. Επιστρατεύθηκε την επόμενη ημέρα υπάλληλος της Π.Ε. Ημαθίας ύστερα από συνεννόηση με τον Δ/ντή της Υπηρεσίας του, του κλάδου Π.Ε. Οικονομικού και πελάγωσε με τα δεδομένα που έβλεπε επί ώρες, προσπαθώντας να βρει άκρη. Τελικά βρέθηκε μια λύση και στείλαμε τις μηνιαίες ενημερώσεις ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ στην Γ. Γραμ. Αθλητισμού, εκπρόθεσμα. Την επόμενη ημέρα ενημερωθήκαμε από υπαλλήλους της Γ. Γραμ. Αθλητισμού ότι τα portal ήταν σωστά και πιθανόν να μην χάσουμε την τρίτη τακτική δόση των 30.000 ευρώ. Έχουν ήδη σταλεί και τα portal του Νοεμβρίου χάρη σε τακτική υπάλληλο η οποία ενημερωνόταν από τον υπάλληλο της Π.Ε. Ημαθίας.
-Οι κωδικοί των καμερών που υπάρχουν στο βουνό και ενημερώνουν τους ενδιαφερόμενους πολίτες, ακόμη και σήμερα δεν έχουν παραδοθεί από τον ειδικό σύμβουλο, παρότι επιχείρησε η Δ.Ε. και άλλοι, να επικοινωνήσουν μαζί του.
Έτσι, προσέλαβε η Δ.Ε ηλεκτρονικό, ώστε να αποκαταστήσει τις βλάβες. Ύστερα από ημέρες έσπασε τους κωδικούς της μίας κάμερας η οποία και τέθηκε σε λειτουργία.
-Η Δ.Ε είναι για να διοικεί και να λαμβάνει αποφάσεις και όχι να διενεργεί διαγωνισμούς τους οποίους απαιτείται να τους κάνουν δημόσιοι τακτικοί υπάλληλοι.Ο πρώην πρόεδρος δήλωσε ότι δεν το γνώριζε.
-Οι έκτακτοι υπάλληλοι έμειναν απλήρωτοι ΟΚΤΩΒΡΙΟ-ΝΟΕΜΒΡΙΟ, διότι το ταμείον ήταν μείον, αλλά κάποιοι πληρώνονταν (όπως ο ειδικός σύμβουλος). Είναι απαράδεκτο οι εργαζόμενοι και μάλιστα στο βουνό να μένουν απλήρωτοι. Κινδύνευαν δε, να μην πληρωθούν και οι τακτικοί υπάλληλοι.
-Υπήρχαν απλήρωτα ενοίκια 6 μηνών, απλήρωτα κοινόχρηστα, απλήρωτοι προμηθευτές ή άνθρωποι που προσέφεραν εργασία.Κινδύνευσε να κλείσει το site του ΕΧΚΣ, διότι υπήρχαν απλήρωτοι λογαριασμοί.
Ο κ Μιχαλιάς, ανέφερε τέλος ότι ο ειδικός σύμβουλος κατέθεσε αγωγή και ασφαλιστικά μέτρα, κατά του ΕΧΚΣ, ζητώντας να γίνει υπάλληλος αορίστου χρόνου, διότι εξυπηρετούσε πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ΦΟΡΕΑ. Τα ασφαλιστικά μέτρα εκδικάσθηκαν στις 18-12-2019 όπου ο ενδιαφερόμενος δεν παρουσιάσθηκε αλλά και δεν εκπροσωπήθηκε από νομικό και έχασε τα ασφαλιστικά μέτρα, διότι απεδείχθη ότι δεν εξυπηρετούσε πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ΦΟΡΕΑ.
Κ. Τζελέπης: «Πέσαμε έξω στον άνθρωπο»
Την απογοήτευση και την έκπληξή του από την εξέλιξη, εξέφρασε ο πρώην πρόεδρος του ΧΚΣ Κώστας Τζελέπης ζητώντας το λόγο για να δώσει εξηγήσεις. Όπως είπε, ο Ζαχαρίας Βουλουτάκης είχε κερδίσει την αμέριστη εμπιστοσύνη της διοίκησής του αλλά έχαιρε και της αποδοχής πολλών τοπικών φορέων και κοινών φίλων, μέχρι τη στιγμή που έκπληκτοι ενημερώθηκαν για τις ενέργειές του. «Ήταν αδύνατον να ελέγξει κάποιος τις κινήσεις του και να εκθέσει τα πεπραγμένα του. Δεν υπήρχαν διοικητικοί υπάλληλοι. Πέσαμε έξω στον άνθρωπο. Εκπλήσσομαι και νιώθω εκτεθειμένος γι’ αυτό. Αν προκύψουν ευθύνες για τις αποφάσεις της διοίκησής μας θα τις δεχτούμε, αλλά να προέρχονται από τους αρμόδιους (δικαστικές αρχές). Θα κριθούμε σε τι κατάσταση παραλάβαμε το ΧΚΣ και πώς το παραδώσαμε. Οι διοικήσεις δεν δρέπουν δάφνες κοινοποιώντας τις αβλεψίες και τα λάθη των προηγούμενων διοικήσεων, αλλά των δικών τους έργων. Και εμείς αφήσαμε θετικό αποτύπωμα πάνω στο Χιονοδρομικό, το οποίο βρήκαμε λεηλατημένο, από τα απλά μηχανήματα μέχρι το εστιατόριο. Όμως, δεν βγήκαμε στη συνέντευξη Τύπου που είχαμε δώσει το 2015 όταν αναλάβαμε, να εκθέσουμε τους προηγούμενους, διότι θεωρήσαμε ότι η διοίκηση δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγχει όλα αυτά και ότι έγιναν εν αγνοία τους», τόνισε ο κ. Τζελέπης και πρόσθεσε: «Ποιος λέει ότι η διοίκηση του ΧΚ, που ορίζεται από πολίτες, άσχετους με τη δημόσια διοίκηση, μπορεί να ελέγχει τους λογαριασμούς Τραπεζών κ.α… Οι Τράπεζες έστελναν τότε email και όχι sms στο Χιονοδρομικό Κέντρο και ο κ. Βουλουτάκης ήταν ο μόνος που χειριζόταν τα ηλεκτρονικά συστήματα με δικό του server. Όταν αναλάβαμε τη διοίκηση βρήκαμε χρέος 550.000 ευρώ, δεκάδες υποθέσεις στα δικαστήρια από πιστωτές, απλήρωτους για δύο χρόνια τους δύο μόνιμους υπαλλήλους, 148 ευρώ στο ταμείο και κομμένο τηλέφωνο. Οπότε δεν είχαμε τη χρονική δυνατότητα αλλά και τις γνώσεις να ελέγξουμε τις κινήσεις αυτού του ανθρώπου, ο οποίος είχε την αμέριστη εμπιστοσύνη μας, μέχρι που δύο υπάλληλοι που τοποθετήθηκαν με δικές μας ενέργειες από την πρώην κυβέρνηση, προσπάθησαν να ελέγξουν τα πεπραγμένα, αλλά ήταν αδύνατον να γίνει αυτό», επεσήμανε ο κ. Τζελέπης εκφράζοντας μάλιστα την απορία, πώς με τέτοια αλαλούμ κατάσταση χωρίς υπαλλήλους, χωρίς λογιστές, χωρίς υποβολή φορολογικών δηλώσεων επί 4 χρόνια, εξακολουθούσε το ΧΚΣ να παίρνει φορολογικές ενημερότητες και να εισπράττει κρατική επιχορήγηση, χωρίς άδεια λειτουργίας. «Κανονικά θα έπρεπε να είχε κλείσει και να οδηγηθεί σε εκκαθάριση», εκτίμησε.
Για όλα αυτά, σύμφωνα με τον κ. Τζελέπη, το ΧΚ Σελίου είχε μπει στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών μηχανισμών που πίεζαν την προηγούμενη διοίκηση να βρει κάποιον άνθρωπο που να μπορεί να συλλέξει πληροφορίες και στοιχεία από τα αρχεία του ΧΚ για να τα παραδώσει στις αρχές προς έρευνα. Και αυτός ο άνθρωπος που επιλέχθηκε από τη διοίκηση ως ειδικός συνεργάτης, ήταν ο κ. Βουλουτάκης.
Ακολούθησαν παρεμβάσεις του κ. Τσίρη, του κ. Μιχαλιά και του κ. Κόβα οι οποίοι απάντησαν και στις διευκρινιστικές ερωτήσεις των δημοσιογράφων για τα πεπραγμένα και τις επόμενες κινήσεις της νέας διοίκησης.
Κανονικά θα λειτουργήσει το χειμώνα το Χιονοδρομικό
Τέλος όπως ενημέρωσε ο κ. Μιχαλιάς το ΧΚ Σελίου θα λειτουργήσει κανονικά την χειμερινή σεζόν, το προσωπικό υπάρχει και είναι έτοιμο να αναλάβει δράση και μένει μόνο η βοήθεια «του Θεού και του καιρού», να επιτρέψουν τη λειτουργία του, όχι μόνο τον χειμώνα αλλά και όλο το χρόνο.
Πηγή: laosnews.gr